May 3, 2008

FITNAH-catatan ringkas sebelum ke KT

'Fitnah lebih bahaya daripada membunuh'....Semua orang boleh menulis dan berkata begitu, malahan ramai orang ingin melepaskan diri pun berkata demikian.Pokoknya ialah ramai yang tidak faham atau sengaja buat-buat tidak faham apa itu fitnah.

Ct sebutkan dibawah , cerita sensasi ini telah berjalan dari mulut ke mulut.cerita sensasi seorang adun yang buat kerja dok molek itu di sebarkan oleh penyokong keris telanjang, sebab itu ct tegaskan supaya ianya mestilah dinafikan, atau ajarlah penyokong keris telanjang supaya tidak menyebar benda tak betul tu.

Namum begitu ketika makan nasi ikan baung di kg Telaga,semalam, orang keris masih sebut-sebut lagi cerita itu.Malahan siap sebut nama kampung lagi, rumah mangsa pun nak ditunjuk.

Ct tak mau campur(sekadar benci dalam hati) kalau betul si ADUN tu buat kerja laknat itu ct benci dalam hati dan andai dia tak buat pun ct tetap juga benci kepada orang-orang yang membawa cerita" fitnah" ini. Yang paling ct lebih benci dan kutuk ialah mereka-mereka yang cuba melindungi orang yang membuat kerja mungkar.

No comments: