Jun 1, 2008

Berapa dari Terengganu ?

Desas desus ahli Parlimen BN akan menyeberangi PR nampaknya semakin jelas dan semakin hangat di perkatakan, malahan ketika majlis perasmian SUKMA XII malam tadi juga ada soksek-soksek dikalangan pegawai kanan kementerian beliasukan dan pegawai kanan negeri.

Antara dialog yang disebut "berapa MP dari Terengganu akan lompat?" sementara seorang pegawai dari JBS negeri Terengganu menjawab dengan selamba "ada tetap ada, cuma jumlahnya samada 3 atau 4", " Kalau 4 tu dah kira lebih dari separuh, sebab BN Terengganu cuma ada 7 MP" tambah pegawai itu lagi.

Namum menurut suami saya yang mendengar dialog diatas semasa perasmian SUKMA, kesimpulan nya ada cuma angka sahaja yang belum disahkan.Menurut sumber itu lagi, yang telah mengesahkannya ialah 3, sementara yang seorang lagi belum membuat keputusan untuk menyeberangi PR.
3 MP Terengganu yang berjanji untuk bersama sama PR itu adalah MP yang tertarik dengan janji Dato' Seri Anwar Ibrahim yang menjanjikan royalti 20% untuk kerajaan negeri Terengganu. 3 MP ini sanggup menghadapi risiko demi kepentingan rakyat dan kerajaan Terengganu.

Juga difahamkan, menurut sumber itu, dikalangan beberapa ADUN Terengganu sudah tahu siapa MP yang dimaksudkan itu.


Soal siapa MP itu bukanlah pokoknya, bukan kerja kita untuk mencarinya, yang penting pasti ada MP Terengganu yang akan bersama-sama Pakatan Rakyat.

Sama-sama kita tunggu samada kenyataan sumber tersebut menjadi kenyataan atau tidak.

-Masjid Kristal, lambang kejatuahan Idris Jusoh

No comments: