Apr 9, 2009

Menteri Kabinet : Baham Kecekkkk

Baham Keceeek...
itu lah rasa nya ungkapan yang dapat dikatakan dan paling manis serta paling sopan untuk dipersembahkan kepada umno Terengganu.
Dikahabarkan tak kurang 5 atau 4 orang dari Terengganu yang berangan-berangan dan berdoa siang malam supaya dipiliah PM6 Najib Razak dalam senarai Kabinetnya.

Hari ini ternyata sudah Najib mengumunkan barisan Kabinet yang menjadi harapan dan pertaruhan beliau untuk memulihkan sokongan dari dalam dan luar negara.Namun seperti beberapa penggal kebelakangan yang lalu, MP Bn Terengganu masih tidak mendapat tempat di hati PM6 .Malahan menteri tunggal dari Terengganu juga kelihatan dengan jelas telah diturunkan pangkatnya dari Kementerian Penerangan di tukar( baca turun) ke Kementerian Belia dan Sukan.Agaknya hadiah untuk Terengganu yang menjadi juara dalam SUKMA di Kuala Terengganu tahun lepas.
Sebelum ini 3 orang yang disebut-sebut adalah MP Kuala Nerus- YB Nasir Ibrahim Fikri, MP Setiu YB Mohd Jidin Shafie dan bekas MB Terengganu YB DS Idris Jusoh.Paling tidak pun Nasir dan Jidin dilantik sebagai timbalan, nyata sangkaan rakyat Terengganu sebelum meleset.Walaupun begitu peluang masih ada untuk di lantik sebagai setiausaha Kementerian ( Layer ke-3 dalam kabinet) kalau berasa nak sangat gok , ambilah Su Kem ke su Kem lah .


Mungkin PM6 tidak yakin dengan MP Bn di Terengganu selepas melihat hasil kerja masing-masing yang tidak memberangsangkan.Kehadiran dalam tempoh yang panjang semasa Pilihan raya kecil Kuala Terengganu, mungkin telah digunakan oleh PM6 menyuluh dan menilai MP Dari Terengganu.Tambahan pulak tak banyak pilihan dari Terengganu.Semuanya 8 Parlimen, 2 menangi oleh PAS , 2 muka baru(Dungun dan Hulu) 1 dari kemaman dah jadi Menteri , 1 dah jadi penasihat Agama kepada PM, mau tak Mahu hanyalah tinggal Nasir dan Jidin.Idris tidak mungkin sama sekali dilantik sebagai Su Kementerian kerana sebelum menjadi MB Terengganu beliau adalah timbalan menteri Perusahaan , tak kan nak terima Su Kemneterian , tapi tak tahu lah kut dan lantik dan beliau pun nak.......
- Tak tahu lah macamana sikap Orang Terengganu dalam isu perlantikkan Menteri kabinet PM6-
-Bahang Kee'ceeeeeekkkkkk..........

3 comments:

Anonymous said...

Orang PAS ni kerja hasut sana hasut sini, jaga pitis tu, jgn duk tadah paih je cari duit...PAS bukan kuat pun di Kuala Berang hulu trg, asyik dok berlagak je macam ulamak.

Anonymous said...

hahaaaa

Anonymous said...

pas berjuang paka pitih rakyat pas-wakil rakyat ;umno paka pitih rasuah-wakil rasuah...jgn wasa ati ah org tau blaker doh...confirm umno rasuah..tanya kj kalu dok cayer.