Nov 18, 2009

Gunalah Duit Sendiri : Ahmad Said

Membaca Kenyataan Ashaari Idris – Adun Langkap didalam Akhbar Sinar Harian lewat petang berkaitan dengan tajaan Haji Untuk Tuan Guru Haji Nik Aziz Nik Mat menampakkan bahawa Exco kerajaan Terengganu bersikap dauble standard terhadap isu ini.

Dengan Tajuk Guna Wang Sendiri sepatutnya Ashaari lebih sedar bahawa MB Terengganu juga akan berangkat ke Tanah Suci pada tarikh yang sama dengan perancangan asal MB Kelantan, Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Ashaari mungkin tidak sedar bila beliau mengulas demikian kerana Ahmad Said sendiri ke Tanah Suci bukan juga dengan duit sendiri.Mengikut suber yang sangat jelas Ahmad Said ke Mekah dengan tajaan sebanyak RM75,000. ( Ringgit Malaysia :Tujuh puloh lima ribu sahaja)
Atau mungkin juga sengaja Ashaari sengaja memperli Ahmad Said yang mempunyai wang sendiri yang sangat cukup itu untuk ke Mekah.Shaari mengambil tindakan memperli Ahmad Said mungkin beliau sudah terhidu bahawa beliaulah salah seorang exco yang akan digugurkan oleh Mat Said selepas Bajet 2010 yang akan di bentangkan disember nanti.

Walaupun mungkin ada perutukkan dari Kerajaan Negeri untuk membiyai beliau ke Mekah, tapi Gunalah duit sendiri seperti saranan Ashaari itu.

Ahmad Said tak patut juga ambil duit kerajaan, itu duit rakyat, boleh guna untuk lain-lain perbelanjaan untuk rakyat.Jadi kepada pencaci umno / pemuda Umno, wanita umno, puteri umno jom lah berdemo di Pejabat SPRM Terengganu bagi mendesak Ahmad Said supaya Guna Duit Sendiri. Elok sangat kalau demo ini diketuai oleh Adun Langkap yang bakal dipecat dari exco itu.
.

No comments: