Nov 29, 2009

Hishammuddin - Menteri yang sangat Pelupa

Ini satu lagi kes seorang menteri yang sangat pelupa.Menteri ini berasal dari Johor dan merupakan ahli Parlimen Tenggara.

Tak semena-mena beliau berkata konspiras Kolonel MAT yang disebut oleh Tok Guru Nik Aziz adalah merupakan satu helah untuk menutup pepecahan dalam PAS.

Hishammuddin membuat kenyataan tersebut pada hari raya haji kedua di Masjid Tok Jembal Kuala Terengganu ketika menunaikan ibadat korban.

Hishammuddin jenis pelupa tahap 1, kelas pertama, sepatutnya beliau menyedari kenapa pada hari raya haji kedua beliau sudah berada di Kuala Terengganu untuk menunaikan ibadat Kurban. Beliau sepatutnya pada hari raya petama dan kedua menunaikan ibadat korban di Bahagian beliau di Tenggara. Kenapa? tidak begitu? kerana umno Terengganu berpecah 3. ye telah berpecah 3. Hishammuddin di bawa dari pusat seolah-olah ada lampu aladdin untuk menyelesaikan kemelut Umno Terengganu, tapi jenis tak sedar diri, jenis melayu mudah lupa bahawa umno itu sendiri yang berpecah.

Kalau tidak masa kan Idris tak hadir, Tengku Putera tak hadir , pimpinan tertinggi umno negeri dan ketua bahagian tidak hadir bersama Hishammuddin , kenapa? mereka ada jawapanya.

Hishmmuddin sepatutnya sedar kenapa beliau yang dilantik sebagai Ketua Perhubungan Umno Terengganu, kenapa? kerana eebahagian besar pimpinan umno Bahagian tidak dapat menerima Ahmad Said sebagai ketua perhubungan, umum sedia maklum satu-satunya MB yang tidak menjadi ketua perhubungan umno adalah negeri Terengganu. Hishammuddin patutnya sedar apabila sebahagian besar ketua perhubungan tidak boleh terima Ahmad Said itulah yang dinamakan pepercahan. Itulah sebenarnya perpecahan. Sekarang Hishammuddin juga mesti cari, mesti siasat ada pula usaha untuk melemahkan beliau sebagai ketua perhubungan Umno Terengganu. Beliau dilihat lembek dan lembut dalam bertindak, malahan umno Terengganu dok "merrit' pun dengan beliau.

- kokok berderai-derai ekor bergelumang tahi -
-Jangan berak merata-rata-

3 comments:

al-brangi Online said...

salam ukhti,

mana org takut 'merrit' ke org lembut.

tapi org lembut yang berjuang atas landasan syariat sentiasa dihormati orang.

Anonymous said...

Apabila ada Kolonel Mat, mesti ada ketuanya yang berpangkat Jeneral. Mesti juga ada pembantu-pembantu yang berpangkat Leftenan Kolonel, Mejar, Kapten, Leftenan, Sarjan Mejar dan sebagainya.

Anonymous said...

antara al-brangi dn mat din sapa yang lebeh byk jasanya di Kuala Berang?............