Dec 25, 2009

SUK Terengganu diarah besara Awal.


SUK Terengganu dijangka akan bertukar lagi seawal 2010.Hal ini telah didedahkan YB Bn dalam sidang Dun Terengganu baru-baru ini.

Ini bermakna Dato' Moktar Nong akan bersara awal( dipaksa).Sebelum ini pun beliau telah mengambil tempat orang yang dipaksa untuk besara awal oleh Dato' Seri Idris bin Jusoh . Jawatan SUK semakin panas dan mengelegak sebaik sahaja BN merampas semula Terengganu pada 2004. Senioriti atau kekananan Pegawai Tadbir negeri(TCS) telah ditolak ketepi didalam melantik SUK negeri. Sepatutnya pada 2004 Dato' Tengku Hasan Tengku Omar[PAS- Ladang ] yang paling layak dilantik SUK pada 2004, namun selepas PAS kalah pada tahun tersebut Dato' Tengku juga diminta bersara awal dan Dato' Engku Mohamad pula dipeti sjukkan. Ini tidak lain tidak bukan kerana Idris Jusoh mahu melantik anak emas beliau dato Muhatar Abdullah sebagai SUK. Akibat dari perlantikkan yang tidak mengikut saluran yang betul, akhirnya Muhatar Abdullah gagal untuk menyempurnakan tugasan beliau disisi mata Idris Jusoh.

Idris kemudiannya melantik Mokhtar Nong sebagai SUK dengan meninggalkan beberapa orang pegawai yang PTN yang lebih kanan.

kini Ahmad Said pula dikatakan meminta( paksa) supaya mokhtar Nong mengosongkan kerusi tersebut kerana dikatakan Mokhtar adalah orang Idris Jusoh. Ahmad Said sangat kecewa apabila perkara-perkara penting polisi negeri amat cepat sampai ke pengetahuan Idris, malahan berita tersebut disampai secara sinis kepada idris Jusoh seawal Ahmad Said belum lagi sampai ke tingkat 16 sebaik selesai mesyuarat exco.


Ahmad Said memang terkenal antara manusia yang tidak boleh berkompromi dengan orang-orang yang menentang beliau, lalu tidak boleh tidak Dato' Mokhtar Nong terpaksa menjadi persara bukan dalam keadaan persara wajib.
.

No comments: