Jan 30, 2010

"Ini proses pendidikan yang baik bagi saya." PJ Selangor

"Ini proses pendidikan yang baik bagi saya."

Demikian kata Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali selepas diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin parti yang bermesyuarat petang tadi.

Beliau yang menerima keputusan jawatankuasa itu dengan hati terbuka berjanji akan terus menjalankan tugas yang menjadi tanggungjawabnya selama ini.

“Keputusan ini juga tidak akan mencacatkan kerja-kerja saya sebagai ahli PAS, kerja-kerja di negeri sebagai Exco dan atas sifat saya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia,” katanya kepada pemberita di lobi Ibu Pejabat PAS di sini hari ini.

Jawatankuasa Disiplin yang bermesyuarat hari ini sebulat suara memutuskan Hassan didapati bersalah dan dikenakan hukuman amaran bertulis kerana melanggar disiplin tatatertib parti.

Beliau didapati bersalah mempertikaikan prosedur tatacara Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) dan pelantikan pengurus besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Liow Siew Moi.

Mengulas lanjut mengenai hukuman yang dikenakan, Hassan berkata keputusan tersebut akan dapat melonjakkan semangat PAS negeri dalam menghadapi pilihan raya umum yang akan datang.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor berharap pihak media akan dapat memberikan laporan yang lebih adil terhadapnya pada masa akan datang.

“Sebahagian daripada apa yang berlaku adalah kerana laporan akhbar tidak menyebelahi saya dan laporan itu dibuat kerana ingin mensensasikan isu berkenaan.

“Saya berharap teman-teman media supaya perkara ini tidak berlaku pada masa akan datang. Saya harap media sokong saya untuk menguatkan PAS dan Pakatan Rakyat,” katanya.

No comments: