Feb 8, 2010

Syabas Muslimat PAS Terengganu

Gambar : Dipetik dari trgkini.blogspot.com





Menghadiri Konvensyen Muslimat PAS Terengganu pada 6.2.2010

Kehadiran melebihi 3000 orang ( sasaran awal cuma 2000) sehinggakan yang lebih dari 2000 itu terpaksa menunggu hingga jam 2.30 ptg untuk makan tengahhari. Sedikit rasa lapar tapi diatasi dengan kegembiraan melihat kehadiran muslimat yang diluar jangka.

Bertemu beberapa teman laman di bangku sekolah dan di kolej menjadi kan ianya satu agenda yang tiada dalam program tetapi cukup bermakna. Apa tidaknya apabila bertemu Dr. Nor yang kali terakhir bertemu semasa kempen piliharaya kecil Kuala Terengganu, lebih setahun yang lalu.

Pada keseluruhannya perbahas muslimat kelihatan semakin matang walaupun ada juga wakil muslimat yang kelihatan amat emosi.

Teguran wakil bppnt, Ustaz Ariffin Abdul Rahman juga perlu diambil perhatian oleh adik-adik nisa'. Adik-adik nisa' perlu sedar bahawa mereka akan mewarisi kepimpinan muslimat ini, mereka mesti bergerak secara matang dan bukannya terikut-ikut gaya Waja. Biarlah program melompat dan berlari itu diserahakn kepada waja sahaja dan Nisa' bergerak melahirkan pelapsi yang bakal mewarisi kepimpinan muslimat yang pasti suatu hari nanti akan di tinggalkan oleh Cik gu Sapinah dan lain-lain.

Sekali lagi diucapakan syabas dan tahniah untuk muslimat PAS Terengganu.



1 comment:

Nisa' News Network said...

Ye ke ulasan Ust Pin untuk Nisa' macam tu?
Rasanya laian dia kata...
"Saya cabar Nisa' buat program macam Pemuda-HIMPIT 10 K & HIMPIT 2K"
Takde sebut WaJA pun?