Apr 25, 2011

Antara Calon Baru dan Kerajaan Baru

Satu kain rentang di temui di DUN Pengkalan Berangan, Umno / BN Mendesak supaya dalam Pilihanraya umum ke-13 nanti mereka mendapat calon baru untuk Dun Tersebut, Dun Pengkalan Berangan sekarang dimiliki oleh BN melalui calon mereka Yahya bin khatib dalam pilihanraya 2008. Yahaya Khatib Mohamad (BN) (8,900) , Mohd. Deraman (Pas) (7,970)
Majoriti: 930. Yahya merupakan ketua Umno Bahagian Marang yang telah merampas jawatan tersebut dari Senator Rahman Bakar.Hubungan antara mereka berdua sehingga kini masih belum pulih. Yahaya bergerak di Marang atas nama ketua bahagian dan Rahman bakar bergerak atas nama Pegawai pembangunan Parlimen Marang, mereka bergerak secara berasinagan.



Umno/ BN Pengkalan Berangan perlu sedar dan kena keluar dari berangan-angan. Rakyat sudah bangkit, rakyat bukan setakat mahukan YB baru di Dun tersebut, tapi rakyat mahu YB baru dari parti Lain di seluruh Terengganu. Dengan ertikata lain Dalam pilihan raya umum ke -13 Terengganu perlukan sebuah kerajaan baru untuk meneruskan perancangan dan perlaksaan yang terbatut sejak 2004 hasil kerja jahat Umno/BN yang telah menipu daftar pemilih. Ayuh bangkit PAS GANTI UMNO.

No comments: