Apr 20, 2011

Prof Aziz Bari sangat tidak pro

Salam semua, membaca jawapan balas Aziz bari kepada Pemuda Wilayah jelas menunjukkan bahawa beliau tidak pro. Kenapa saya berkata begitu? Beliau menjawab balik jawapan pemuda Wilayah malahan dengan penuh emosi, beliau perlu ingat bahawa itu hak pemuda Pas Wilayah mempertahankan pemimpin mereka. Mereka tidak mahu pemimpin di keji oleh orang yang bukan ahli, nampak macam penyokong tapi bukan penyokong.

Sepatutnya Aziz Bari kena belajar dari Tuan guru Hj Abdul Hadi, yang sedikit pun tidak menyentuh atau menjawab sebarang tuduhan yg dibuat oleh Aziz Bari, tapi Aziz bari sendiri jelas melenting dengan jawapan balas oleh Pemuda Wilayah.

Aziz membandingkan gerak kerja PAS dan DAP di Sarawak, beliau mendakwa sepatutnya Pas menang di Beting Maro . Beliau perlu melihat keputusan secara menyeluruh mengikut Saluran dan tempat mengundi. Barulah beliau sepatutnya mengulas kekalahan PAS di Beting Maro. Soal dakwaan beliau bahawa Pas tidak membuat kerja awal di Beting Maro spt DAP, saya rasa Aziz bari kena check dengann YB Wan Rahim YDP Pas Kota Bharu. Apa yang telah mereka lakukan di Beting Maro sejak 2000 dulu lagi.

Suka diperjelaskan kpd Aziz Bari peti undi Beladin di Beting Maro pada tahun 2001 dan 2006 pas telah mengusai nya dengan memenangi Peti undi tersebut, sebagai makluman peti undi tersebut adalah makoriti pengundi Melayu malanau. Pada pilihanraya lepas Pas tewas di peti undi tersebut. Kenapa, ini kerana pengundi Melayu malanau di situ telah terhasut oleh mainan psykologi BN yang sekiranya Pakatan menang maka Baru Bian akan menjadi KM Sarawak, maka tersentak pengundi melayu disitu.

Aziz membandingkan PAS dan Dap tetapi tidak memasuki sama dalam perbandingan tersebut PKR , PKR bertanding 43 kerusi dan menang 3, bermakna kalah 40. Pas hanya 5. PAS tahu kekuatan di Sarawak, Pas tidak gila kerusi , Pas tahu meraka tidak punya ramai calon di sarawak. Ini tidak sudahlah tiada calon hendak juga kerusi yang banyak dan selepas menang maka melompat lompat meninggalkan parti, dalam kes lompat mengapa tidak dibuat perbandingan dgn PAS dan PKR dan DAP?

Akhirnya sebagai muslim suka kita mengembalikan kepada sandaran sejarah perjuangan Rasulullah. Adakah Rasullah meletak jawatan atau di pecat selapas tewa dalam peperangan Uhud?

2 comments:

kalmangadzinski said...

nano titanium ionic straightening iron 3.0 pack of plastic
Buy quality nano titanium hair titanium ionic straightening trekz titanium pairing iron 3.0 pack of plastic titanium trim hair cutter reviews - titanium plumbing stainless steel - all-in-one plastic - stainless steel - all-in-one plastic for titanium pen sale at the best online prices

noaposon said...

uv923 dope clothing ireland,osiris shoes d3 og,all star apparel,russell bromley boots,all star γυναικεια διπατα,osiris d3 koupit,lottocolombia,solovair chile,osiris shoes vintage zg359